8 اسطوره نام دامنه که هر طراح وب باید بدان
نام دامنه یکی از عناصر اساسی هر پروژه ، محصول و شرکت است. این یک برند اصلی است و به طور نامتناسب تأثیر زیادی روی تجربه کاربر دارد. نه تنها این ، بلکه بر SEO و در نهایت درآمد نیز تأثیر می گذارد.
نام دامنه همچنین یکی از عناصر رایج خرده فروشی در فناوری وب است ، به طوری که اکثر طراحان نام دامنه های یک امپراتوری کوچک را "فقط در صورت وجود" پروژه جانبی مناسب ، احتکار می کنند.
از آنجا که بسیاری از اطلاعات و مشاوره در مورد نام دامنه توسط شرکت های فروشنده نام دامنه ارائه می شود و بنابراین بی طرفانه نیست ، ما می خواهیم برخی از افسانه هایی را که با آنها روبرو خواهید شد را از بین ببریم.
باور غلط 1: هرکسی می تواند یک نام دامنه داشته باشد
در حقیقت ، تقریباً هیچ کس نمی تواند نام دامنه داشته باشد. همانطور که در اطلاعیه های تمدید سالانه (احتمالاً) سالانه دریافت می کنید ، شما صرفاً یک نام دامنه را اجاره می کنید.
شما به یک ثبت کننده ، دامنه را در ICANN (شرکت اینترنتی برای نامها و شماره های اختصاص یافته) ثبت می کنید - یا نهادی که ICANN مسئولیت TLD خاص را به او تفویض کرده است.
حتی هنگام اجاره دامنه ، شما حق استفاده از آن را ندارید. هزاران مشاغل مستقر در انگلیس دامنه های .eu را در نتیجه حذف شدن از اتحادیه اروپا از آنها سلب کرده اند.
افسانه 2: برای هر پروژه یک دامنه کامل وجود دارد
دامنه ها ارزش ذاتی ندارند. آنها با گذشت زمان ارزش کسب می کنند.
25 سال پیش ، اگر در حال ساخت یک موتور جستجو بودید ، دامنه "عالی" ممکن بود search.com ، find.com یا شاید look.com باشد - به خصوص بدبینانه ممکن است webads.com را انتخاب کرده باشد. تقریباً مطمئناً شما google.com را ثبت نمی کردید زیرا چیزی در مورد جستجو نمی گوید.
هر نام دامنه ای می تواند از طریق طول عمر ، سئو و نام تجاری ارزش کسب کند
google.com ارزش خود را از طریق یک استراتژی ساده و بی امان برای نام تجاری و یک عروسک سخاوتمندانه بدست آورد.
هر نام دامنه ای می تواند از طریق طول عمر ، سئو و نام تجاری ارزش کسب کند.
باور غلط 3: نام دامنه شما باید حاوی کلمات کلیدی باشد
اگر در مرحله ثبت نام دامنه هستید ، یا تجارت شما جدید است ، یا استراتژی دیجیتال شما جدید است. در هر صورت ، شما امیدوارم که تحقیقات کلمات کلیدی را انجام داده باشید ، اما بدون سایت زنده ، تحقیقات کلمات کلیدی شما تأیید نشده است. به عبارت دیگر ، شما نمی دانید که کلمات کلیدی شما چیست.
حتی اگر اطمینان دارید که دقیقاً می دانید کلمات کلیدی شما در این زمان دقیقاً چیست ، ممکن است کلمات کلیدی شما تغییر کند. همه گیری ، اکثر مشاغل را ملزم کرده است تا حدی متمرکز شوند. اگر محدودیت های قانونی شما را مجبور به تغییر کاربری تحویل کالا نکرده است ، از eatoutny.com استفاده چندانی نمی شود - مگر اینکه eatinny.com را نیز ثبت کرده باشید.
علاوه بر این ، در زمینه تجارت الکترونیکی ، مشتریان تمایل دارند نام دامنه های کلمات کلیدی را به عنوان گزینه های بودجه مشاهده کنند ، زیرا آنها مانند کالاهای با نام تجاری عمومی هستند. ممکن است که تجارت شما فقط یک گزینه بودجه باشد ، اما محدود کردن گزینه های شما تصمیم تجاری عاقلانه ای نیست.
کلمات کلیدی در یک دامنه یک مزیت SEO دارند ، اما کم است و تقریباً در چند سال آینده از بین خواهد رفت - حتی برای EMD (دامنه های دقیق مسابقه) - زیرا بسیار نزدیک به بازی سیستم است.
باور غلط 4: شما به com نیاز ندارید
هر چقدر که ممکن است ناامید کننده باشد به دنبال یک com. که از آن راضی هستید ، هیچ چیز مانند یک دامنه .biz "دیر به مهمانی" نمی گوید.
پسوند .co در بعضی مناطق کمی بهتر است زیرا معمولاً از قالب .co. ** استفاده می شود. به عنوان مثال .co.jp با این حال ، .co تمایل دارد توسط کاربران عادت داده شده به قالب رایجتر ، بصورت .com تایپ شود.
مانند دامنه .biz هیچ چیز "دیر به مهمانی" نمی گوید
با استفاده از TLD های منطقه ای خاص مانند buy.it یا join.in می توان نام های مبتنی بر جناس را انتخاب کرد. این نوع استراتژی برای استراتژی جستجوی محلی شما خراب خواهد شد زیرا رایانه ها جناس را نمی فهمند. هر چند احتمالاً در ایتالیا یا هند بسیار خوب عمل خواهید کرد.
اگر در حال ثبت دامنه برای یک سازمان غیر انتفاعی هستید ، پس .org کاملاً قابل قبول است. با این حال، دقت کنید آیا یک دامنه به ارزش ترافیک از دست رفته است اگر شما نمی توانید همچنین تخصصی (زیرا افراد ثبت نام خواهد تخصصی تایپ).
یک استثنا TLD های خاص صنعت است که چیزی راجع به محتوای دامنه به یک اطلاعات جمعیتی هدف منتقل می کند. به عنوان مثال .design برای طراحان پسوند عالی است و اگر برنامه برای توسعه دهندگان (یعنی افرادی که شوخی را درک می کنند) .io برای برنامه مناسب است. شما باید همچنین ثبت نام کام اگر شما می توانید، و اگر شما می توانید، به دقت در نظر آنها شما به احتمال زیاد با برای SERP ها رقابت شود.
این بدان معنا نیست که غیر از .com چیز دیگری ارزش ندارد ، فقط ارزش آن کمتر از .com است.
مطالب پیشنهادی :
آیا باید در سال 2021 طراح وب شوید؟
5 نکته پیش از انتخاب دامنه
افسانه 5: علامت تجاری شما را به ثبت دامنه دعوت می کند
ثبت علائم تجاری و ثبت دامنه دو فرآیند کاملاً متفاوت هستند و یکی حق دیگری را برای شما ندارد. این امر از نظر حقوقی چند بار مورد چالش قرار گرفته و خیلی بیشتر از موفقیت خود به شکست منجر می شود.
علائم تجاری بندرت ثبت پتو هستند ، به این معنی که صاحب علامت تجاری باید صنعتی را که در آن فعالیت می کند اعلام کند. هیچ دشمنی بین شرکت اپل و شرکت اپل با مسئولیت محدود وجود نداشت تا اینکه سابق به انتشار موسیقی روی آورد و هیچ کس نتوانست آلبوم سفید را روی iPod خود بارگیری کند.
با این حال ، ثبت دامنه ای که در جای دیگری با مارک تجاری ثبت شده است ، مقدار محدودی وجود دارد. نه به این دلیل که در برابر SEO آنها رقابت خواهید کرد ، و اگر آنها به اندازه کافی بزرگ هستند تا نام تجاری خود را نشان دهند ، احتمالاً .com را بدست آورده اند.
باور نادرست 6: دامنه های حق بیمه سرمایه گذاری خوبی هستند
دامنه های برتر Premium دامنه هایی هستند که به امید جلب هزینه فروش مجدد بسیار ثبت شده اند. این فرآیند معمولاً به عنوان "چمباتمه دامنه" شناخته می شود.
دامنه ها به امید اینکه یکی از آنها برای شخصی ارزشمند باشد دامنه هایی را به صورت انبوه ثبت می کند. در نتیجه ، آنها مجبور به پرداخت هزینه های گزاف برای جبران خسارات خود می شوند. دامنه حق بیمه از 1000 تا 1000000 درصد هزینه ثبت واقعی هزینه دارد.
با کنار گذاشتن هزینه - که بهتر است برای بازاریابی هزینه شود - دامنه های برتر اغلب دارای مشکلات قدیمی مانند سابقه مشکل موتور جستجو هستند که شما نمی خواهید آنها را به ارث ببرید.
افسانه 7: یک دسته تطبیق باید در شبکه های اجتماعی موجود باشد
ارزش شغلی یک حساب شبکه های اجتماعی در شرکت های مختلف و از پلت فرم های دیگر متفاوت است. حتی اگر برای شما ارزشمند باشد ، بسیاری از استراتژی های بازاریابی یک نام دامنه را در خود جای می دهند: به عنوان مثال مقدمه با "استفاده" یا "دریافت" یا ضمیمه با "hq".
مهمتر از آن ، عاقلانه نیست که به شخص ثالث اجازه دهید هویت نام تجاری بلند مدت شما را تعریف کند. مطمئناً ، فیس بوک اکنون عظیم است ، اما T-Rex نیز در آن زمان بسیار بزرگ بود.
باور نادرست 8: شما به نام دامنه نیاز دارید
نام دامنه یک نام مستعار است ، نه چیزی بیشتر. شما در واقع نیازی به نام دامنه ندارید - آنچه شما نیاز دارید یک آدرس IP است ، که یک نام دامنه آن را دوستدار انسان می کند.
به نام دامنه ها به عنوان یک مسئله دسترسی فکر کنید. انسان کمتر از رایانه قادر به خواندن آدرس IP است و دامنه ها شکاف را پر می کنند. (ببینید دسترسی چقدر مفید است؟)
در حالی که نام دامنه مفید است ، اما آیا یک زیر دامنه یا حتی یک آدرس IP این کار را می کند. ثبت دامنه مرحله مهیجی از پروژه است که بسیاری از مردم هرگز از آن عبور نمی کنند و مجموعه عظیمی از دامنه هایی را که سالانه برای آن هزینه می پردازند برای خود باقی می گذارند و هرگز توسعه نمی یابند.
آنچه یک نام دامنه خوب ایجاد می کند
اکنون برخی از افسانه های مربوط به نام دامنه ها را از بین برده ایم ، بیایید ویژگی های اصلی مشترک نام های دامنه خوب را بررسی کنیم:
نام دامنه خوب قابل فروش است
دامنه ای با مارک تجاری غیر عمومی است. این تفاوت بین یک گچ چسبنده و یک باند است. منحصر به فرد خوب است ، نادر قابل قبول است ، عمومی هدر دادن پول است.
نام دامنه خوب انعطاف پذیر است
آن را انعطاف پذیر نگه دارید. خود را به یک بازار یا یک جمعیت نکشید. نام دامنه شما باید اکنون و پنجاه سال در آینده کار کند.
نام دامنه خوب موزیکال است
شش تا 12 حرف و دو تا سه هجا نقطه شیرین است. نامهای موجود در آن محدوده آهنگ موسیقی دارند که حفظ و یادآوری آنها راحت تر است.
نام دامنه خوب آوایی است
وجود دارد 44 برای تلفن های موبایل کلمه در زبان انگلیسی است. زبانهای دیگر مجموع کل مشابه دارند. اگر از نام دامنه ای استفاده کنید که به صورت آوایی تلفظ شود ، برقراری ارتباط آسان خواهد بود