اهمیت کیورد ریسرچ برای وبسایتها وقتی مشخص میشود که در حالی که گوگل ما را با تمام به‌روزرسانی‌های الگوریتمی که مدام منتشر می‌کند، نگه می‌دارد، یک چیز برای بازاریابان ورودی که به دنبال بهینه‌سازی وب‌سایت‌های خود برای جستجو هستند، کاملاً ثابت مانده است: تحقیق کلمات کلیدی.
کیورد ریسرچ یا تحقیق کلمات کلیدی فرآیند یافتن و تجزیه و تحلیل عبارات جستجویی است که افراد با هدف استفاده از آن داده ها برای یک هدف خاص، اغلب برای بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) یا بازاریابی عمومی، وارد موتورهای جستجو می کنند. تحقیق کلمات کلیدی می تواند پرس و جوهایی را برای هدف، محبوبیت این پرس و جوها، دشواری رتبه بندی آنها و موارد دیگر را کشف کند.

چرا تحقیق کلمات کلیدی مهم است؟

تحقیق کلمات کلیدی که در وبسایت یادکده یاد میگیرید، به شما کمک می کند تا بهترین کلمات کلیدی را برای هدف قرار دهید و بینش ارزشمندی را در مورد سؤالاتی که مخاطبان هدف شما واقعاً در Google جستجو می کنند ارائه می دهد.

بینشی که می توانید در مورد این عبارات جستجوی واقعی بدست آورید می تواند به اطلاع رسانی استراتژی محتوا و همچنین استراتژی بازاریابی بزرگتر شما کمک کند.


افراد هنگام انجام تحقیقات آنلاین از کلمات کلیدی برای یافتن راه حل استفاده می کنند. بنابراین اگر محتوای شما در حین انجام جستجو در مقابل مخاطبان ما موفق باشد، ترافیک بیشتری به دست خواهید آورد. بنابراین، شما باید آن جستجوها را هدف قرار دهید.

علاوه بر این، در روش شناسی ورودی، ما محتوایی را پیرامون آنچه می خواهیم به مردم بگوییم ایجاد نمی کنیم. ما باید محتوایی را پیرامون آنچه مردم می خواهند کشف کنند ایجاد کنیم. به عبارت دیگر مخاطب ما به سمت ما می آید.

 

 

این همه با تحقیق کلمات کلیدی شروع می شود.

انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی مزایای زیادی دارد که محبوب ترین دلایل آن عبارتند از:

اهمیت در روند بازاریابی

انجام تحقیقات کلیدی موثر می تواند بینش هایی را در مورد روندهای بازاریابی فعلی به شما ارائه دهد و به شما کمک کند محتوای خود را روی موضوعات مرتبط و کلمات کلیدی متمرکز کنید که مخاطبان شما در جستجوی آنها هستند.

رشد ترافیک

وقتی بهترین کلمات کلیدی مناسب را برای محتوایی که منتشر می‌کنید شناسایی می‌کنید، در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالاتری خواهید داشت – ترافیک بیشتری را به وب‌سایت خود جذب خواهید کرد.

جذب مشتری

اگر کسب و کار شما دارای محتوایی است که سایر متخصصان کسب و کار به دنبال آن هستند، می توانید نیازهای آنها را برآورده کنید و برای آنها یک فراخوان برای اقدام ارائه دهید که آنها را به سفر خریدار از مرحله آگاهی تا نقطه خرید هدایت می کند.

با تحقیق در مورد کلمات کلیدی برای محبوبیت، حجم جستجو و هدف کلی آنها، می توانید با سوالاتی که اکثر افراد مخاطب شما می خواهند به آنها پاسخ دهند، مقابله کنید.

کلمات کلیدی در مقابل موضوعات

بیشتر و بیشتر، می شنویم که سئو در 10 سال گذشته چقدر پیشرفت کرده است و چقدر کلمات کلیدی بی اهمیت در توانایی ما برای رتبه بندی خوب برای جستجوهایی که افراد هر روز انجام می دهند، تبدیل شده اند.

و تا حدودی، این درست است، اما از نظر یک متخصص سئو، رویکرد متفاوتی است. در عوض، این هدف در پس آن کلمه کلیدی است، و اینکه آیا یک قطعه محتوا آن هدف را حل می کند یا نه (ما در عرض یک دقیقه بیشتر در مورد قصد صحبت خواهیم کرد).

اما این بدان معنا نیست که تحقیق کلمات کلیدی یک فرآیند قدیمی است. بگذار توضیح بدهم:

تحقیقات کلمات کلیدی به شما می گوید که مردم به چه موضوعاتی اهمیت می دهند و با فرض استفاده از ابزار سئوی مناسب، چقدر آن موضوعات در بین مخاطبان شما محبوب هستند. اصطلاح کاربردی در اینجا موضوعات است - با تحقیق در مورد کلمات کلیدی که حجم بالایی از جستجو در ماه دریافت می کنند، می توانید محتوای خود را در موضوعاتی که می خواهید محتوا ایجاد کنید شناسایی و مرتب کنید. سپس، می توانید از این موضوعات برای تعیین کلمات کلیدی مورد نظر خود استفاده کنید.

عناصر تحقیق کلمات کلیدی

سه عنصر اصلی وجود دارد که باید هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی به آنها توجه کرد.

1. ارتباط
گوگل محتوا را از نظر ارتباط رتبه بندی می کند. اینجاست که مفهوم هدف جستجو مطرح می‌شود. محتوای شما تنها در صورتی برای یک کلمه کلیدی رتبه‌بندی می‌شود که نیازهای جستجوگران را برآورده کند. علاوه بر این، محتوای شما باید بهترین منبع برای پرس و جو باشد. به هر حال، چرا گوگل محتوای شما را در صورتی که ارزش کمتری نسبت به سایر محتوای موجود در وب ارائه می دهد، رتبه بالاتری بدهد؟

2. اختیار
گوگل به منابعی که معتبر می داند اهمیت بیشتری می دهد. این بدان معناست که شما باید تمام تلاش خود را برای تبدیل شدن به یک منبع معتبر با غنی سازی سایت خود با محتوای مفید و اطلاعاتی و ترویج آن محتوا برای به دست آوردن سیگنال های اجتماعی و بک لینک انجام دهید. اگر در این فضا به عنوان معتبر شناخته نمی‌شوید، یا اگر SERP یک کلمه کلیدی با منابع سنگینی که نمی‌توانید با آنها رقابت کنید (مانند Forbes یا The Mayo Clinic) بارگیری می‌شود، شانس کمتری برای رتبه‌بندی دارید، مگر اینکه محتوای شما استثنایی باشد.

3. حجم
ممکن است برای یک کلمه کلیدی خاص در صفحه اول رتبه بندی شوید، اما اگر هیچ کس آن را جستجو نکند، باعث ترافیک سایت شما نمی شود. شبیه راه اندازی مغازه در شهر ارواح.

حجم با MSV (حجم جستجوی ماهانه) اندازه‌گیری می‌شود، که به معنای تعداد دفعاتی است که کلمه کلیدی در ماه در بین همه مخاطبان جستجو می‌شود.

منبع: یادکده