اینترنت منبع همه چیز از چیزهای بی اهمیت در مورد افراد مشهور گرفته تا تعمیر سینک های آشپزخانه ما شده است. اما سئو هوش مصنوعی ممکن است نحوه بازاریابی سایت ها را در رتبه بندی بالای صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) تغییر دهد .

عدم رتبه بندی ممکن است باعث شود کسب و کار شما ترافیک جستجوی ارزشمندی را از دست بدهد. که به معنای درآمد بسیار کمتر برای کسب و کار شما است.

برای مدت طولانی ، می توانید با استراتژی های اساسی SEO کار کنید.

اما دیگر نه.

با هوش مصنوعی (AI) که جهان را تحت کنترل خود درآورده است ، باید بازی خود را ارتقا دهید.

این برای استراتژی SEO شما چه معنایی دارد؟

هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی (AI) یک اصطلاح چتری است که چندین فناوری مختلف را شامل می شود ، از جمله یادگیری ماشین (ML) ، بینایی رایانه ای ، پردازش زبان طبیعی (NLP) ، یادگیری عمیق و سایر فناوری های هنوز در حال ظهور.

منظور از هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی یک هدف اصلی دارد - انجام کارهای شناختی (اغلب پر زحمت و پیش پا افتاده) بهتر و سریعتر از انسان ها. این یک فناوری است که برای سهولت کار و زندگی ما طراحی شده است.

در تجارت ، هوش مصنوعی قبلاً ثابت کرده است که در افزایش درآمد مثر است.

در زمینه فروش و بازاریابی ، 30 درصد از پذیرندگان هوش مصنوعی  پس از پیاده سازی این فناوری ، افزایش درآمد خود را بین 6 تا 10 درصد ذکر کرده اند.

تاثیر ai

اینها نتایج بسیار چشمگیری هستند.

بله ، هوش مصنوعی نیز می تواند برای SEO شما مفید باشد.

 

ببینید که چگونه آژانس من می توانید درایو های عظیم مقدار از ترافیک به وب سایت شما

  • SEO - باز کردن حجم زیادی از ترافیک SEO. نتایج واقعی را ببینید.
  • بازاریابی محتوا - تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود ، پیوند دریافت می کند و ترافیک جذب می کند.
  • رسانه های پولی - استراتژی های م paidثر پولی با ROI روشن.

رزرو تماس

اما آیا هوش مصنوعی جایگزین سئو می شود؟

با تأکید - نه!

بیایید در مورد تأثیر هوش مصنوعی بر سئو صحبت کنیم و چرا آن را تحت کنترل خود در نمی آورد.

سئو هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی به یکی از اجزای اصلی الگوریتم های اصلی موتورهای جستجو از جمله Rankbrain گوگل  و BERT تبدیل شده است .

این عامل بدان معناست که اگر هوش مصنوعی را درک کرده اید و چگونه بر موتورهای جستجو تأثیر می گذارد ، می توانید SEO خود را با استفاده از هوش مصنوعی تقویت کنید.

اما این همه ماجرا نیست.

هوش مصنوعی همچنین یک ابزار عالی برای تجزیه و تحلیل داده ها است که بخش مهمی از طراحی یک استراتژی SEO موثر است.

از کمک به تشخیص موضوعات پرطرفدار گرفته تا کشف شکاف در محتوا ، می توانید با نرم افزار سئوی مبتنی بر هوش مصنوعی وظایف را سریعتر و کارآمدتر انجام دهید.

هوش مصنوعی و SEO مطابقی هستند که در بهشت ​​دیجیتال ساخته شده اند.

چرا SEO AI مهم است؟

اگرچه هوش مصنوعی و SEO هر دو رشته های پیچیده ای هستند که با هم مورد استفاده قرار می گیرند ، اما افزایش رتبه وب سایت خود را برای شما آسان تر می کنند.

نکته ای که باید در مورد موتورهای جستجو در نظر داشت این است که آنها همیشه کاربر را در اولویت قرار می دهند. هدف آنها ارائه محتوایی است که تا حد امکان مرتبط است.

به همین دلیل ، سئو دیگر فقط مربوط به کلمات کلیدی نیست. در مورد:

  • مفاهیم : ایده پشت جستجوی جستجوگران چیست؟
  • زمینه : هدف از جستجوی جستجوگران چیست؟
  • رضایت مشتری : مناسب ترین پاسخ به پرسش کاربر چیست؟

بنابراین ، پر کردن کلمات کلیدی دیگر کار نمی کند (و از زمان مرغ مگس خوار ) چنین نکرده است . برای اینکه محتوا رتبه بندی شود ، به یک استراتژی پیوندبندی عالی  و بهینه سازی برای موتورهای جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی نیاز دارید .

امروزه (و در آینده) ، یکی از عوامل اصلی که بر رتبه بندی تأثیر می گذارد ، تجربه کاربر است . و هوش مصنوعی یکی از بهترین روش ها برای ارائه تجربه مثبت به بازدیدکنندگان وب سایت است.

بیایید به سرعت شش راه را بررسی کنیم که می تواند به افزایش SEO شما کمک کند.

سئو هوش مصنوعی: 6 روش استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود وب سایت شما

اکنون که فهمیده اید هوش مصنوعی چیست و چگونه سئو هوش مصنوعی می تواند بر سایت شما تأثیر بگذارد ، بیایید چند روش را بررسی کنیم که چگونه می توانید از سئو هوش مصنوعی برای پیروی از تاکتیک های مدرن سئو استفاده کنید.

کشف فرصت  با سئو هوش مصنوعی

یکی از مهمترین جنبه های SEO کشف فرصت های پنهان رتبه بندی است که مورد سوء استفاده قرار نگرفته است.

این یکی از زمینه هایی است که سئو هوش مصنوعی در افزایش رتبه وب سایت شما موثر است. ابزارهای قدرتمند سئو مجهز به هوش مصنوعی در چند سال گذشته ظهور کرده اند و به شما اطلاعات عمیق تری در زمینه موارد زیر می دهند:

  • کلمات کلیدی که باید هدف قرار دهید
  • ایجاد فرصت پیوند

اینها و سایر بینش هایی که می توانید از نرم افزار SEO مبتنی بر هوش مصنوعی دریافت کنید برای ایجاد یک استراتژی محتوا که به طور تصاعدی سئوی وب سایت شما را افزایش می دهد بسیار مهم است.


 

با توجه به اینکه رقابت برای رتبه بندی روز به روز شدیدتر می شود ، باید کلمات کلیدی ، ایده های موضوعی و سایر فرصت های SEO را پیدا کنید که چندان رایج نیستند.

فرصتهایی را بیابید که رقابت شما از آنها استفاده نمی کند و شانس بیشتری برای رتبه بندی خواهید داشت.

مسلماً یافتن این فرصت ها به صورت دستی به خلاقیت ، زمان و کار سخت زیادی نیاز دارد.

با این حال ، با کمک نرم افزار سئو مبتنی بر هوش مصنوعی ، مانند BrightEdge ، می توانید فرصت های طلایی SEO را سریعتر کشف کنید.

این یکی از دلایل اصلی است که هوش مصنوعی باید بخشی از استراتژی SEO شما باشد.

ایجاد محتوا با سئو هوش مصنوعی

کشف فرصت های محتوا تنها بخش کوچکی از نبرد برای تسلط بر SERPs است.

همچنین باید محتوایی ایجاد کنید که به علامت برسد.

اینجاست که هوش مصنوعی می تواند به بهبود سئوی شما کمک کند.

چگونه؟

هنگامی که از ابزاری مانند BrightEdge برای یافتن کلمات کلیدی استفاده کردید ، می توانید از هوش مصنوعی برای کمک به شما در تعیین نوع محتوایی که باید ایجاد کنید استفاده کنید.

هنگامی که از کلمه کلیدی مورد نظر خود تغذیه می کنید ، ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی وب را برای محتوای ایجاد شده در اطراف آن کلمه کلیدی جستجو می کنند. در چند ثانیه موارد زیر را پیدا خواهید کرد:

  • شکاف محتوا برای بهره برداری
  • موضوعات داغ روز
  • میانگین تعداد بخشهایی که باید شامل شوند

با چنین بینش هایی ، ایجاد محتوا متناسب با حل مشکلات خاص برای مخاطبان آسان تر می شود ، به طور خلاصه ، محتوای شخصی شده  که قصد کاربر را برآورده می کند.

نه تنها این ، بلکه هوش مصنوعی می تواند به شما کمک کند اطمینان حاصل کنید که محتوای ایجاد شده برای هر مرحله از قیف شما مناسب است.

ایجاد محتوا دیگر فقط ایجاد محتوای بی کیفیت نیست که رتبه بندی می شود. این مربوط به ایجاد محتوایی است که کاربران برای آن مفید خواهند بود.

و این دقیقاً همان چیزی است که هوش مصنوعی به شما کمک می کند.

بهینه سازی محتوا با سئو هوش مصنوعی

به مدت طولانی ، بهینه سازی محتوا در مورد کلمات کلیدی ، پیوندهای داخلی ، بک لینک ها و دیگر تاکتیک های SEO در صفحه است.

آن چیزها هنوز اهمیت دارند.

اما موتورهای جستجو اکنون به مواردی فراتر از این شاخص ها نگاه می کنند. موتورهای جستجو در پیدا کردن دقیق هدف مخاطب در هنگام جستجو بهتر می شوند.

چگونه می توانید محتوای خود را برای اهداف کاربر بهینه کنید؟

شما حدس زده اید - با کمک AI.

ابزارهای SEO AI به شما کمک می کند:  

  • خوشه های موضوعی ایجاد کنید  که به سوالات و رتبه کاربران پاسخ دهد
  • طول مطلوب محتوا را در مورد موضوع مورد نظر خود بدانید
  • از کلمات کلیدی و کلمات کلیدی LSI به درستی استفاده کنید

با استفاده از هوش مصنوعی ، می توانید محتوای خود را مطابق با استانداردهای EAT گوگل که در رتبه بندی ها و دستورالعمل های کیفیت جستجو آنها مطابق است ، بهینه کنید . می توانید محتوایی ایجاد کنید که به طور تخصصی به سوالات کاربر به طور معتبر پاسخ دهد. و این همان نوع محتوایی است که گوگل دوست دارد به کاربران خود خدمت کند.


 

اما هوش مصنوعی به کمک بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو ختم نمی شود. ابزارهای نوشتاری مجهز به هوش مصنوعی مانند Atomic Reach  و Grammarly  (در میان بسیاری دیگر) نیز به شما کمک می کند تا نوشته های خود را برای خواندن دلپذیر انجام دهید.

مثال هوش مصنوعی از لحاظ گرامری

این همچنین به افزایش زمان ماندگاری کمک می کند ، عامل دیگری که به موتورهای جستجو نشان می دهد که محتوای شما مفید است.

نکته پایانی این است که هوش مصنوعی می تواند به شما کمک کند محتوای بهینه تری ایجاد کنید که خوانندگان شما آن را دوست داشته و با آن همکاری کنند.

بهینه سازی برای جستجوی صوتی

یکی از سریعترین مناطق در حال توسعه جستجو ، جستجوی صوتی است .

با توجه به اینکه افراد بیشتری برای جستجوی اینترنت به دستگاه های فعال شده با صدا متکی هستند ، سئوی صوتی (VSEO) به جنبه ای از سئو تبدیل شده است که دیگر نمی توانید از آن چشم پوشی کنید.

کافی است نگاهی به سرعت افزایش تعداد دستیارهای فعال شده با صدا بیندازید :

دستیارهای صوتی ai seo

Statista پیش بینی می کند که تعداد دستیاران صوتی در سطح جهان در چند سال آینده به 8.4 میلیارد نفر برسد - که بیشتر از جمعیت جهان است.

اکثر جستجوهای صوتی به صورت س questionsال هستند ، بنابراین یکی از راههای اصلی بهینه سازی برای VSEO پاسخ به س questionsالات افراد است.

اینجاست که ابزارهای هوش مصنوعی مطرح می شوند.

به عنوان مثال ، ابزارهایی مانند Frase  با نشان دادن س questionsالاتی که جستجوگران از شما می پرسند به شما کمک می کند محتوای بهینه شده VSEO ایجاد کنید. سپس می توانید در اطراف این سوالات محتوا ایجاد کنید.

frase ai seo

جنبه دیگر جستجوی صوتی محاوره ای بودن آن است. اینجاست که اصول هوش مصنوعی مانند NLP مطرح  می شود.

ابزارهای محتوایی مبتنی بر هوش مصنوعی مانند Grammarly و Hemmingway  می توانند با توصیه به تغییر لحن و برجسته سازی قطعات سخت خواندن ، به شما در ایجاد محتوای مکالمه بیشتر کمک کنند.

نکته ای که در مورد VSEO باید به آن توجه کرد این است که بسیار رقابتی است. این به این دلیل است که دستیارهای صوتی فقط یک پاسخ می دهند - یکی درست در بالای SERP ها.

این بدان معناست که شما باید تمام توقف ها را کنار بگذارید تا مطمئن شوید که رتبه خوبی برای VSEO دارید.

SEO خود را افزایش دهید

بخش قابل توجهی از SEO کار دستی خسته کننده است که دستیابی سریع به بازاریابان را دشوار کرده است.

هوش مصنوعی آن را تغییر داده است.

ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی با جمع آوری داده ها ، تجزیه و تحلیل آنها و تبدیل آن به مراحل قابل اجرا ، بسیاری از کارهای نگران کننده را از SEO خارج کرده اند ،

با این حال ، بیشتر از آن ، متوجه خواهید شد که نرم افزار سئو هوش مصنوعی ، مانند Alli AI ، می تواند در SEO فنی شما نیز کمک کند. به عنوان مثال ، می تواند به شما کمک کند:

  • انجام ممیزی های وب سایت
  • بهینه سازی خودکار محتوا
  • رفع مشکلات محتوای تکراری

در بخش SEO روی صفحه ، نرم افزار AI SEO می تواند به شما کمک کند تا محتوای خود را با تجزیه و تحلیل محتوای با عملکرد بالا مقیاس بندی کنید. سپس نرم افزار می تواند به شما در ایجاد استراتژی ها و خلاصه مطالب برای محتوای بهینه کمک کند.

در نتیجه ، می توانید به سرعت تلاش های SEO خود را مقیاس بندی کنید - بدون کار زیاد روی تیم خود.

هوش مصنوعی می تواند جنبه های پر زحمت ، پیش پا افتاده و وقت گیر (و گاهی اوقات نفس گیر) SEO را به عهده بگیرد. این کار تیم شما را برای انجام کارهای دیگری که نیاز به توجه انسان دارند آزاد می کند.

تجربه ی کاربر

به خاطر داشته باشید - تمرکز اصلی گوگل (و دیگر موتورهای جستجو) کاربر است.

این بدان معناست که تجربه کاربر (UX) یکی از عناصر مهم SEO است.

احتمالاً به همین دلیل است که گوگل در اطلاعیه ای نادر به مردم اطلاع داد که تجربه صفحه از سال 2021 یک عامل مهم رتبه بندی خواهد بود.

اما تجربه صفحه چیست؟

به گفته گوگل ، تجربه صفحه  مجموعه ای از سیگنال ها است که رضایت کاربر (یا عدم وجود آن) را هنگام تعامل با یک صفحه وب اندازه گیری می کند. این فراتر از ارزش اطلاعاتی صفحه است.

این UX کلی را که صفحه ارائه می دهد در نظر می گیرد.

البته صفحاتی با تجربه کاربری منفی رتبه بندی نمی شوند و صفحاتی که تجربه کاربری مثبتی را به کاربران ارائه می دهند.

هوش مصنوعی از کجا وارد اینجا می شود؟

با توجه به این که موتورهای جستجو بیشتر شبیه کاربران واقعی هستند ، می توانند تعیین کنند که آیا صفحه شما به کاربران یک UX مثبت ارائه می دهد یا خیر.

این بدان معناست که وقتی یک کاربر یک عبارت جستجو را وارد می کند ، موتورهای جستجو می خواهند مطمئن شوند که آنها خدمات خود را ارائه می دهند:

  • مطالب مرتبط و معتبر
  • صفحات با ساختار مناسب
  • صفحات با ناوبری آسان
  • صفحاتی که سریع بارگیری می شوند
  • وب سایت های سازگار با موبایل

اگر کاربران بتوانند از تجربه شخصی سازی شده در وب سایت شما لذت ببرند ، این باعث افزایش زمان ماندگاری و تشویق اشتراک گذاری مطالب شما می شود. هر دو نشانه موتورهای جستجو هستند که نشان می دهد محتوای شما در SERP ها ارزش بالاتری دارد.

ابزارهای سئو امروزی که از هوش مصنوعی استفاده می کنند ، مانند Market Brew ، می توانند موتورهای جستجو را تقلید کرده و توصیه هایی در مورد کارهایی که می توانید برای بهبود UX وب سایت خود انجام دهید ، ارائه دهند.

در نتیجه ، مجبور نیستید حدس بزنید که آیا خدایان SEO در وب سایت شما با لطف لبخند خواهند زد یا خیر. می توانید بدانید چه چیزی آنها را خوشحال می کند (به میزان بیشتری) و آن را در وب سایت خود پیاده سازی کنید.

نتیجه

آماده باشید یا نه ، آینده سئو در اینجا است.

و این فقط دو کلمه است - هوش مصنوعی .

با ازدواج با این دو رشته ، می توانید یک استراتژی سئو قوی ایجاد  کنید که توجه شما را جلب می کند. بیشتر از این ، به شما کمک می کند تا مخاطبی وفادار بسازید.

البته ، برای هر مشاغل ، این به معنی نتیجه سالم تر است.